Kundebehov
Vore kunders behov er mangfoldige, men fælles for alle er at de søger en erfaren og specialiseret partner, som medvirker til at optimere salgsorganisationens udnyttelse af markedspotentialet.
Salgsledelsen fokusområder
- Sparring omkring virksomhedens forretningsmæssige/salgsorganisationens mål.
- Eksekvering, forankring & målstyring
- Udvikling af mission, vision & værdisæt
- Sparring omkring medarbejderteams/salgsprofiler
- Struktur på salgsprocessen (lean)
- At få fuld værdi af virksomhedens CRM system
- Fast struktur for månedsmøder/1 til 1 samtaler
- Sparring omkring en motiverende lønmodel
- Design af sambesøgskoncept
- Ønske om at udvikle sine coachende egenskaber som salgsleder
- Segmentering og potentialeudnyttelse af platformen/markedet
- For lidt kvalitativ aktivitet
- Ønske om større pibeline
- Ønske om højere effektivitet i salgsorganisationen
- Ønske om best Practice for alle salgets faser
- Målstyring/coaching af salgsorganisationen
Salgsorganisationens fokus områder
At være sælger, og hermed ansvarlig for at eksekvere virksomhedens salgsmål er et af de mest krævende, ansvarsfulde og alsidige job som man kan have. Kravene til nutidens sælgere er større end nogensinde, og vi har nedenfor nævnt en række af de områder som man skal kunne beherske, hvis man succesfuldt skal kunne indfri forventningerne:
- At lære den professionelle indstilling til salg og vinderadfærd
- At arbejde målrettet med målsætninger og målstyring
- At planlægge sin dagligdag for at opnå effektivitet og bedre resultater
- At have den rette salgskultur i organisationen
- At kvalificere sin målgruppe for at optimere sin effektive salgstid
- At gennemføre opsøgende salg via mødebookning/telesalg til beslutningstagere
- At kunne håndtere indkomne opkald proaktivt
- At være professionelt forberedt på sine møder
- At arbejde struktureret med mål & agenda for sine møder
- At udvikle sin spørgeteknik for at identificere kundens unikke behov
- At kunne præsentere den rette løsning for kunden og præsentere en målrettet handlingsplan
- At mestre gruppepræsentationer for flere beslutningstagere
- At argumentere for værdien i løsningen og behandle kundens indvendinger
- At overvinde sin interne prisindvending
- At forebygge prisindvendingen/modstanden
- At kunne værdi/ROI argumentere
- At identificere købssignaler og benytte testafslutninger
- At kunne time sin endelige afslutning uden pres
- At få referencer fra kunden for effektivt mersalg
- At kunne forhandle på alle niveauer
- At følge ordren til dørs og sikre kundetilfredshed
- At sikre at kunden vedligeholdes, og gradvist opbygge en loyalitet som sikrer partnerstatus
- At kunne håndtere den ”utilfredse” kunde
- At forbedre virksomhedens kundeservice